Matta Fair

这还是我第一次去Matta Fair咧~一去就连续去两天,哈哈~ blogger-emoticon.blogspot.com

看到许多旅游配套都挺便宜的。。其中最吸引人的就是那rm8 per person的A Famosa Condo。。从照片看来那condo挺不错的。。但不懂真正是怎样的啦~ 今天已经跟朋友定下这rm8的住宿了,哈哈! 上次一直很想去A Famosa cowboy town,但都没去成,这次一定要去~blogger-emoticon.blogspot.com

其它很吸引我的包括:
-4 days 3 nights Phuket trip: inclusive MAS air ticket and hotel with SPA+with breakfast => RM 785
觉得好便宜。。很想去。。可是要得当场决定及付完所有钱。。 最后没买。。 blogger-emoticon.blogspot.com

-Langkawi的hotel package也很便宜。。3 days 2 nights: 四个人一间房(langkasuka resort),再加上两天的出租车才rm418blogger-emoticon.blogspot.com 去langkawi附近的pulau payar snorkeling有buy1free1配套,rm160^_^

-台湾,香港和韩国的旅游配套的价钱也都蛮ok。。等以后开始做工了,再去Matta Fair看这些国外配套,哈哈!

这个5月22日-31日已经决定去台湾了!不过都不是在Matta Fair买的配套。。而是我大姐策划的自由团。。 想去台湾很久了~ 哈哈哈,去那里很想买多多东西~ 这次去台湾应该会花掉我很多的$$。。买的机票不是promotion price, 再加上会跟姐姐和表姐去小巨蛋看SHE演唱会噢! 很期待看SHE的演唱会哦,哈哈!^_^

-------------------------------------------------------------------------------------------------

这次去Matta Fair还有小插曲。。

昨晚去Matta Fair有个台湾婚纱booth。。那里的一个台湾女生看到我朋友拿着Matta Fair的袋子就很兴奋说她很喜欢那袋子,很想要!可是她们不被允许买票入门,所以也不能得到那袋子。。 我就跟她说我隔天还会再来,拿到的袋子可以给她。。 我没有想到她反应竟然非常大地说:“你人心地真的很好!下次你要摄影,我可以给你最低的价钱!有机会你去台湾,我带你去吃好吃的食物!” (原来她是designer) 我跟她说我五月会去台北,她热情到肯Offer我借住她家(不过太多人挤不下她家咯。。), 还叫我去到台北一定要记得联络她,她会介绍我好吃的 :)

隔天我跟朋友再去Matta Fair, 回的时候就拿袋子给她,我们用了的门票没烂,所以也给她们。她和她的同事很开心,眼神也真的是很感激那种。。别人开心我也觉得很开心。。^_^

其实很多时候我去帮别人,真的没有想要回报,如果要求不过分,我能做得到,基本上我都会帮。。我想我真的很乐于助人咯。。连看到路人在地上坐着像不舒服,就算他像疯子,我都会想上前帮助他。。有很多aunty问过我路,就算我不清楚,也真的都去帮她们弄清楚=_=" 看到就算可能是骗子(尤其是老人),我都还是会很想捐钱。。。

我被路人(多数阿麽,aunty或uncle)问东西或寻求帮助的几率非常高(多到我都数不清。。),有时我都怀疑我的脸是不是很善良。。明明有那么多人在附近,这些路人就是可以从很远走过来问我=_="

其实多帮助别人也没什么不好,我时常觉得上天总是给我很多最好的,一直保护着我。。身边也一直有家人,知己们和男朋友保护着我。。。 我一直觉得很感激,所以也觉得我该分给有需要的人。。 哈哈,就像我朋友常说的: Give and take吧^_^

6 comments:

huiyue said...

wey, 22nd may i oso go travel..i will go phuket..my package oso bought at matta fair..600 bucks..4star hotel, meals all included..activity included as well..but exclude air ticket..so whole trip cost me about 900 bucks..

罗莉 said...

haha.. i strongly agree that your face is really look like a 'kindhearted'face.. just like me, if i want to find a people to ask for help, i will really pick some faces that look friendly only dare to ask. haha..yday, i went for matta fair oso, but i dind't take those value package that included with car. cuz i'm going with parents and my mum is actually looking for 'luxurious' trip. haha, so at the end i pick for hotel booking only..

Yen said...

Hui yue: rm600 includes everythings considered cheap o..i oso wanna go phuket but hv to wait next time le >.< Tey said the view of that place very very nice o!I like beach actually juz sked bcome tanned,haha! U remember apply sun block "gao gao" ar!haha!

YS: Early of May I'll go langkawi and then the next day go Malacca~ excited ^.^ did u buy the rm40 pass? I bought a rm400 hotel package + a snorkelling package + the rm40 one pass(to go underwater world and other 3 places)..After buy it only found air asia offer the langkasuka beach resort even more cheaper =.="

Rius said...

nice leh.. when will be the nx matta fair? the package really attractive.. nx time we go travel together.. ^^

Yen said...

Next Matta fair will be on around September~ Every year March and September will hv Matta fair~ sure sure, we muz go travel together ya!! ^_^ our "travel" everytime at KL onli since form 2..hahaha!!

罗莉 said...

i didn't buy any package for langkawi. as i said, my mum looking for a luxurious trip. so i don't think she is interested with snorkeling.. sob sob.. maybe i can try for next time. we plan to book the sheraton hotel.. lol.. saving money now..